Numărul utilizatorilor de telefonie mobilă a ajuns, la nivel global, la 5,3 miliarde în 2010 și se estimează că va ajunge la peste 7,5 miliarde până la sfârșitul lui 2015. În ciuda situației economice dificile din anii 2008-2011, rezultatele financiare ale operatorilor cunosc de la an la an o ușoară creștere, mai puțin în cazul celor din Europa. Cu toate că s-a înregistrat o creștere semnificativă a serviciilor de date, serviciile de voce generează în continuare cea mai mare parte a veniturilor operatorilor. Pe de altă parte, cererea de lățime de bandă și de servicii wireless crește exponențial cu dezvoltarea tehnologiei de telefonie mobilă, ducând la apariția a multiple oportunități în domeniu.
- Eforturi investiționale reduse – pași mici, dar siguri către succes
Un model atractiv de servicii facilitează intrarea pe piață a operatorilor mobili virtuali, permițându-le să își lanseze și să își dezvolte afacerea treptat, chiar și în condițiile unei baze mici de utilizatori. - Costuri operaționale mici
Volumul redus de investiții, numărul mic de activități operaționale și de angajați permit operatorilor mobili virtuali să obțină venituri în mod sustenabil, chiar și în condițiile unor tarife mai scăzute și a unei baze de clienți considerabil mai mici decât cea a operatorilor tradiționali; toate acestea, cu condiția ca operatorii mobili virtuali să adopte un model de business favorabil și să negocieze un contract profitabil cu operatorul de rețea mobilă gazdă. - Campaniile integrate de marketing cresc valoarea ciclului de viață al clientului
Concentrându-se pe segmente de nișă, lansând campanii personalizate și oferind servicii atractive, precum și telefoane mobile performante și accesibile ca preț, un MVNO se poate folosi cu succes de imaginea de brand pentru a-și crește baza de clienți și pentru a reduce rata de churn. Ciclul de viață al clientului ar putea fi extins dacă operatorii virtuali își dezvoltă oferta de servicii prin pachete de servicii personalizate și activități de cross-selling. Răspunzând unor nevoi specifice, calitatea serviciilor crește, iar valoarea percepută a produsului este maximizată. În cazul operatorilor tradiționali, astfel de promoții ar putea canibaliza segmente profitabile din baza de clienți existentă. - Maximizarea eficienței și obținerea unui avantaj competitiv prin implementarea unor sisteme operaționale noi În comparație cu operatorii tradiționali de telefonie mobilă, care au sisteme de telecomunicații complexe, greu de administrat și de menținut, operatorii mobili virtuali intră pe piață cu sisteme noi și ușor de utilizat, care le oferă un avantaj competitiv.